Thursday, March 5, 2009

Tan Kuda nyondoi macam kuda ..

Tan Kuda .. baju putih
Terima kasih Tan Kuda. Dalam headlines Astro Awani, pukui lima petang tadi, teman nampak dengan jelas bahawa mike cuba menolak geng2 songkok tinggi tu ke belakang. Berdasarkan citer mike dan rakaman Astro Awani, memang mike tidak berbohong. Salute teman pada mike .. teman nampak mike nyondoi songkok tinggi tadi. Maklumler mike tu rendah. Tapi tenaga mike memang macam kuda ...

Jawapan Tan Kuda di dalam blognya http://tankuda.blogspot.com/

Aku bukan takut bergaduh sebab aku pun biasa dok dalam 3 bulan pasai katok orang UMNO(tangan dia patah).Aku keluar 30HB Ogas 2004 sehari sebelum DSAI dibebaskan.Kawan-kawan kata aku yang masok pi bincang pasai pembebasan DSAI.DSAI keluar 1 Sept 2004(31 Ogas-Hari Kebangsaan).Pendek kata bukan soal takut atau soal belot,cuba pikiaq kalau waktu tu terjadi pergaduhan.Rapatlah PR di kutuk.Aku cuba nak cari jalan supaya puak benggong ni tak rapat dengan budak kita.Aku sekat sambil tolak depa ke belakang sehingga pecah sekatan depa tu,barulah ADUN-ADUN kita masuk ke depan,jumpa sekatan Polis pulak.Dalam dok kelam-kabut tu akau dapat juga singung 3~4 kali diperut berok yang pakai kopiah hitam tu.Aku tak kenai sapa dia ni.Puak takada teloq ni berani pasai dikelilingi SB yang bagi aku SB ini sebahagian dari komponen BN.Seperkara lagi,aku nak bagitau bukan semua pekida boleh di beli macam depa ni,bagi aku slogan"AMAL MAKRUF NAHI MUNKAR" hendaklah di tegakan dan diamalkan dan bukan juga untuk dijunjung saja tapi untuk dihayati dan menjadi pegangan hidup.

Kalau depa ada ayah,aku pun ada ayah tapi ayah aku pesan jangan sokong orang-orang yang melakukan kerja-kerja munkar,tak selamat hidup,mati jadi hantu.Aku akan jaga pesanan ini sampai mampuih.Wasallam

Tan Kuda

3 comments:

  1. hahahahahahahahaha........

    Aku rasa nih jawapan Tom and Jerry.

    Hang perasan tak muka hang tengah senyum waktu beruk makyeh tu tunjuk jari kena kenan tu?

    ReplyDelete
  2. Salam...

    Saya rasa betullah cakap si Tan Kuda tu... lainlah kalau dia ada kat belakang si Samdol tu... masa dia senyum tu, dia tak perasan apa yang si Samdol tu buat

    ReplyDelete