Tuesday, April 21, 2009

Mabuk

Betuiker?

Betuiler. Takkan teman nak nipu mike? Bukan ade pekdahnye pada teman kalo nipu mike.

Selepaih empat lima hari PRK Bukit Gantang, adeler sorang AJK UMNO bahagian bercerite yang UMNO sebenornye kalah lagi teruk. Di Port Weld (Kuale Sepetang), ramai orang India yang muda2 tak kuar mengundi. Pengundi India yang dirasakan kuat semangat Makhal Sakhinye telah dijamu dengan pelbagai arak yang mahai2 pada malam sebelum ngundi. Sampai ke pagi deme minum. Bila udah mabuk deme lena. Paling awai sedorpun masa ngundi tinggai tak sampai sejam lagi. Balik rumah dulu untuk mandi2 siap2, Sampai tempat ngundi, time ngundi udah tamat. Beratusler juge orang India yang terlepaih ngundi pade hari tu. Itu belum campur lagi India di estet2 ceruk Trong. Sebab ituler payah kite nak nengak pemuda India mengundi. Kalo idak udah tentu lebih 3k majoritinye.

AJK ini juge mendedahkan cara yang sama juga pernah diguna di bahagiannya untuk menghalang orang asli yang degil ngundi UMNO dalam PRU 12 yang lalu. Deme akan dijamu minum tuak dan arak hingga mabuk. Selagi tak mabuk deme tuang lagi. Kalo sedor awaipun deme suruh minum lagi. Ituler punya tak gunanya UMNO.

Selame ini memang teman selalu nengor citer2 camni. UMNO ghupenyer masih menggunakan cara yang sama. Masih mengamalkan ciri2 real politic Machiaveli. Politik menghalalkan semua cara. Yang halal memang halal dan yang haram jadi halal. Baguih punye UMNO.

Oppss.. teman nak ke Ipoh jap. Petang tadi beria bebenor kawan teman nak jumpa teman. Kawan teman ni bekas pengurus bola sepak liga super. Pasukannya pernah jadi juara Piala Malaysia. Dulu kalo dia datang ke Ipoh dapatler dua tiga tiket free. Emaknya AJK UMNO bahagian. Dululer. Sekarang teman tak tahu. Kalo ade citer baguih pasai UMNO yang kuar dari mulutnye, teman akan tulih nanti.



2 comments:

  1. ishhh sampai beratus org tak p ngundi..tak kan la geng makhal sakthi pr tak sedor hal ni...

    ReplyDelete
  2. Salam semua
    Deme sedor. Mula2 nak minum sikitjer. Bila udah mabuk, tambah lagi. Makhal Sakhipun tak tahan nengak beer yang mahai2 ini .. bukan senang nak dapat. Imported pulak tu.

    ReplyDelete