Tuesday, April 7, 2009

Bukit Gantang : 5k migrasi undi UMNO ke PAS

Teman tak berkesempatan ke Bukit Selambau dan Batang Air. Teman hanya sekali sekala berada di Bukit Gantang. Itupun sebagai pelancong politik. Teman bukannya petugas rasmi mana-mana parti. Teman main redah jer di Bukit Gantang. Tak ramai kengkawan teman yang mengundi di sini. Tak sampai sepuluh orang. Tapi semuanya berjanji akan pengundi MB Nizar. Kengkadang mereka bertanya macam mane nak tackle pak cik mak cik mereka yang kuat UMNOnye. Teman cuma kata, buat baik tidur baring di rumah deme. Ringankan tulang. Sambil makan cuba kutuk dua-dua calon. Nampakkan kite ni neutral. Bawak semua bahan kempen kedua-dua parti. Tapi sebelum balik, puji sikit MB Nizar. Terangkan makna mohon sembah derhaka. Lusa datang lagi. Bawak sama kawan yang mak cik tu kenai dan respect. Tapi jangan bawak kawan dari Kelantan. Orang-orang tua Perak tidak selesa dengan loghat Kelate. Kalo ada mase, cuba bawak mak cik tu pegi ceramah TGNA atau DSAI. Janji dengan mak cik tu akan bawak dia ke pusat mengundi. Jangan singgah mana-mana pondok panas. Terus hantar ke pintu pagor. Lepaih mengundi tanya mak cik itu undi sape. Kalo dia kata undi PAS, bawak pegi makan laksa buyung. Kalo dia kata ngundi UMNO atau undi itu rahsia, hantar dia balik ke rumah.

Berdasarkan sumber yang teman ada dan dicampur dengan sumber-sumber dalaman PR, MB Nizar akan memperolehi undi antara 24k ke 25k. Jikalau peratus yang keluar mengundi mencecah atas 85%, MB Nizar akan kalah. Berdasarkan pengalaman PRU 12, undi PAS tidak akan kurang daripada 20k. Undi PAS akan bertambah dengan banyaknya di DUN Kuala Sepetang dan di DUN Changkat Jering. Di DUN Trong, PAS akan berjaya mencuri sedikit undi UMNO. Sekiranya PAS boleh menang di DUN Trong, UMNO akan menderita ditinggalkan oleh rakannya MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan akan menyertai PKR dan DAP sekiranya UMNO kalah di DUN Trong. Kerana itulah UMNO sangat menumpukan perhatiannya di DUN Trong. UMNO boleh menerima kekalahan calonnya di Parlimen Bukit Gantang, tetapi tidak sanggup melihat angka yang menyebelahi PR di DUN Trong. Dijangka pengundi India dan Cina di DUN Trong akan membantu melonjakkan undi yang diterima oleh MB Nizar.

UMNO mengharapkan sekitaran 3k pengundi yang mengundi PAS dalam PRU 12 mengundi UMNO dalam PRK ini. Harapan ini mustahil untuk dicapai. UMNOpun sedar harapan sebegini adalah sia-sia. UMNO harus memikirkan bagaimana cara untuk memasukkan 3k dalam senarai pengundinya. Bantuan dan khidmat operasi puluhan ribu MATREK yang begitu rahsia sentiasa mencurigakan. Tambahan pula petugas PR yang lengkap berkamera dan bervideo sentiasa setia berkawal 24 jam di setiap pelusuk Bukit Gantang sehingga keputusan rasmi diumumkan. Kawalan ketat oleh petugas ini sedikit sebanyak akan mengganggu dan membantutkan permainan silap mata oleh UMNO.

UMNO dijangka kehilangan undi yang besar di DUN Kuala Sepetang dan di DUN Changkat Jering. Pengundi Cina telah sepakat menolak calon BN. Keberkesanan pentadbiran Lim Guan Eng, MB Nizar dan pimpinan PR yang telah berjaya menyatu mesrakan pelbagai kaum di negeri-negeri PR, telah menjadi bahan bualan dan sebutan utama di bibir pengundi Cina di kedua-dua DUN ini. Pengundi Melayu di DUN Changkat Jering adalah dalam kategori Melayu bandar. Majoriti Melayu bandar sememangnya menyokong PR. Oleh itu bersedialah kita untuk menyaksikan migrasi undi secara besar-besaran daripada BN kepada PAS.

Sambutan yang menggalakkan terhadap kempen PR daripada pengundi India yang berjumlah lebih 5k akan menambahkan keyakinan kemenangan PR. Kehadiran hero baru masyarakat India, V. Sivakumar telah menambah getik deme kepada Samy Vellu.

Kepada semua pengundi di PRK Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air, selamat mengundi.



5 comments:

  1. InsyaAllah PAS menang dlm P/raya hari ini. Takbir !!!

    ReplyDelete
  2. kalau bn kena 3-0 agak-agak apa yg situa kutuk nyanyuk yg baru msk amno nak konar...

    ReplyDelete
  3. UMNO & BN CELAKA DAN SIAL.



    UMNO & BN memang hina dan celaka .. masyarakat belum sedar lagi ,masuk lah PAS,DAP atau PKR, dah tau UMNO dan BN tak pernah bela rakyat,masuk jer PKR dan PAS, yang pasti nya terbela,sama rata ,hak rakyat di dahulukan pedulikan sultan.apa guna sultan kalau kehendak rakyat tidak diturut,biar rakyat yang tentukan siapa yang harus perintah,tak perlu ada sultan dah ketinggalan zaman..dah kuno amalan beraja ni,kalau boleh kami nak PRESIDEN, baru la sama standart dengan Singapore, mufti pun sama.maki jer pasal sokong UMNO & BN.

    PAS & PKR adil.. perjuangan kan nama ALLAH.. orang lain pun nak pakai jugak nama allah .. tak kesian ker?beri la kristian peluang pakai nama ALLAH sekurang kurang nya senang nak berdakwah,kenapa orang UMNO CELAKA tak faham faham, "salah" kah nak bagi nama Allah pada kristian?
    Apa yang Karpal King sebut tu memang betul Pemuda Umno memang celaka pasal sanggup hantar "2 peluru",
    Pemuda Umno layak di gelar celaka pasal bukan 'ISLAM PAS',cuma anutan 'Islam UMNO'
    "Islam & Melayu" PR tak terasa apa apa pun pasal memang layak di celaka kan Pemuda UMNO,
    celaka PEMUDA UMNO berani masuk parlimen "PUKUL OKU" ,sial PEMUDA UMNO tunjuk samseng,baru jer nak 'tegur' Karpal KING dah di tuduh bertumbuk, penipu la PEMUDA UMNO ni, lain kali terus pegi tumbuk tak payah tegur, tak buat pun orang dah kata samseng ,Pemuda UMNO memang celaka pasal tak baling batu pada kereta kerabat raja,pemuda umno memang celaka lah.."pendek kata semua nama depan atau belakang ada UMNO memang celaka lah"


    UMNO & BN memang celaka,pasal maki celaka pada en karpal king tu, pantang sangat hudud dilaksana kan..over my dead body kata karpal king, tapi sayang sekali kami PAS & PKR pada Karpal King..UMNO tetap celaka pasal pertahankan hak ugama & bangsa, cuba cuba la perjuangan kan hak sama rata..tak payah bagi anak2 melayu masuk Universiti melainkan ada stpm,HAPUSKAN MATRIKULASI, hapuskan sistem kuota,biar sistem merit ,

    UMNO = malay and of course malay are PIG and they are stink! but remember this only apply to malay UMNO's,cause none UMNO's not consider as ultramalays. so there are not pig as umno pig's.

    UMNO memang celaka ambil alih kerajaan secara merampas kuasa, kesian DAP selalu bahagi untung projek 90 % Nizar pulak dapat 10% , celaka hoii celaka UMNO dan BN baru 11 bulan PR perintah UMNO & BN ambil alih keraajan dengan cara paling hina,memang sial,tabur pasir dalam periuk nasi Nizar and the geng memang celaka UMNO & BN,

    UMNO & BN memang celaka,kesian HINDRAF, sampai hati roboh kuil hindraf di "tanah haram",UMNO & BN memang celaka mengamal kan ethnic cleansing,bertambah celaka pasal kaum india yang pegang MAXIS,bertambah celaka lah UMNO & BN pasal biarkan ramai lawyer & Engineer dari kaum India,sial dan celaka UMNO & BN membantu sekolah jenis tamil,

    UMNO & BN memang celaka pasal HINDRAF & DAP nak tuntut sama rata dengan hak bumiputra tak di layan,apa salah nya DEB di hapus kan sekurang kurang nya India dan cina boleh masuk ambik projek..setakat ambik sub buat jalan atau supply barang mentah yang 90% nilai dari projek apa la sangat,patut nya dapat 100% baru adil,

    memang sial UMNO & BN ..hoiiii celaka kenapa nak pertahankan DEB, tengok contoh di Pulau Pinang sekurang kurang nya komisen projek dapat jugak 1% Guan Eng bagi pada melayu PKR,betapa "adil nya" Khalifah di penang ,UMNO & BN patut contohi khalifah yang satu ni,

    Pasal kes YB Eli.takde kerja lain lah,mesti kerja UMNO & BN,biar la Helmi nak ambil gambar,YB Eli nak kangkang ker nak telanjang ker apa UMNO & BN peduli, salah ker nak tido dengan lelaki melayu?arghh memang celaka UMNO & BN nak zina pun tak boleh..

    UMNO & BN lagi celaka tiru harapan baru untuk rakyat ke putrajaya 16 sept,last last idea tu di cilok oleh BN.
    memang celaka sial lah...

    UMNO & BN memang celaka,pasal bagi bantuan subsidi & duit poket pada nelayan,pasal tu la harga Ikan mahal, dah la minyak bagi bantuan duit poket bulanan pun dapat,memang sial lah UMNO & BN,

    hoooii lahanat UMNO & BN kami tak mau dah bantuan dan hak istimewa selama ni takde apa yang istimewa, bagi sama rata jer pada kaum lain pasal melayu cuma 62% jer dalam malaysia, yang paling layak dan paling banyak perlu di bantu kaum HINDRAF,di ulangi kaum HINDRAF.

    UMNO & BN jangan sesekali nak perjuangkan DEB,hapuskan pemilikan bumiputra 55% dalam pemilikan syarikat senarai awam di bursa saham..tu baru adil..faham tak!

    Hoii celaka UMNO & BN kami nak lagi subsidi ,ambik lagi duit petronas,mana cukup setakat royalti jer..seboleh nya nak semua duit petronas biar minyak seliter 1.20,baru adil.

    hoii UMNO & BN apa la sangat nak perjuang kan bangsa, apa ada pada bangsa,kami dah boleh jatuh bangun sendiri,sekurang kurang nya kalau susah ahlong dan tauke tauke cina boleh tolong.hapus kan bantuan MIKRO KREDIT,HAPUS KAN SEGALA BANTUAN PERNIAGAAN PADA BUMIPUTRA,APA PERLU NAMA BUMIPUTRA,TAUKE AHLONG KAN ADA,
    hapus kan MARA, MARA langsung tak membantu anak anak melayu! Pasal MARA ada dalam DEB memang patut di hapus kan, hoii UMNO dan BN faham tak.. selagi kamu tak buat apa yang kami nak..akan kami fitnah akan keborbrokan kamu,sial punya melayu UMNO.

    ReplyDelete
  4. Salam semua
    Sdra tiga nama .. sayang benor mike pada UMNO.

    ReplyDelete
  5. Tak lama lagi malaysia akan jadi seperti singapore dan hong kong di bawah PAS dan PKR yang dimunipulasikan oleh DAP...

    Jangan tak percaya ...
    Lihatlah dalam masa 10 - 15 tahun lagi...

    Dan Amerika serta Yahudi adalah Pernasihat Utama Negara disokong oleh Mr. Anu-war...

    ReplyDelete