Saturday, January 30, 2010

Kenyataan Khalid melembutkan hati teman ...

Memang teman kecewa kepada Jawatankuasa Disiplin PAS apabila mereka melayangkan Kad Merah kepada Khalid Samad. Manakala Dr. Hassan Ali pula hanya sekadar menerima Kad Kuning. Dalam geram beremosi, teman bertekad tidak akan keluar membantu kempen untuk memenangkan PAS/PR. Teman juga bercadang tidak akan keluar mengundi. Bahkan akan berusaha mempengaruhi rakan taulan dan sanak saudara supaya tidak membuang masa berkempen untuk PAS. Biar UMNO menang mudah. Biar padan muka teman.

Tetapi setelah jiwa tenang dan meneliti satu persatu kenyataan balas Khalid Samad mengenai hukuman yang diterimanya, hati teman kembali damai. Khalid Samad begitu tenang dan sentiasa rasional dalam tindak tanduknya. Kewibawaan Khalid Samad sebagai pemimpin utama PAS/PR pada masa akan datang begitu terserlah melalui kenyataan segeranya. Kenyataan ini sedikit sebanyak telah berjaya menyelamatkan PAS daripada dipulau dan seterusnya mampu menjadi penawar kepada ‘hilang rasa hormat’ kami yang mengundi PAS kepada PAS.

Perhati dan fahami kenyataan Khalid,

1. Tindakan Dato PJ (Dr. Hassan Ali) selama ini yang saya tentang secara terbuka telah diisytihar SALAH dan beliau telah diberi amaran keras serta seterusnya dilarang mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dan menjejas PR Selangor.

2. Beliau (Dr. Hassan Ali) tidak boleh lagi memberikan gambaran bahawa tindakan beliau direstui oleh pemimpin tertinggi.

3. Ya betul, jawatan saya digantung tetapi itu tidak sepenting mendapat kata dua berhubung sikap dan tindakan Dato PJ (Dr. Hassan Ali) selama ini.

4. Memang mengikut budaya Malaysia, apabila melawan ‘tauke’ kuli yang akan kena. Ikut macam mana pun pasti akan kena. Tetapi kali ini ‘tauke’ (Dr. Hassan Ali) pun kena juga.

5. Risikonya diketahui dan saya mengambil risiko tersebut kerana ada peluang yang baik untuk mencapai hasil.

6. Risiko diambil dengan penuh sedar. Kesan datang melanda kita terima kerana memang telah dijangka. Namun hasilnya turut diraih.

7. Akhirnya saya tiada pilihan kecuali melakukan apa yang pasti sukar diterima parti.

8. Ada pula yang bertanya, adakah saya akan merayu? Saya masih belum lagi memutuskannya. Mungkin tidak.

9. Memadai dengan saya meyakini bahawa saya bertindak demi PAS dan PR.

10. Lagipun, seperti yang telah saya nyatakan, jawatan itu tidak penting.

11. Hendak merayu buat apa?

12. Bersama kita terus asak UMNO sehingga mereka tersungkur. Itu prioriti kita yang perlu dilakukan tanpa adanya kenyataan-kenyataan yang akhirnya akan menyulitkan diri kita sendiri.

Wallahu ‘Alam
KHALID SAMAD

Secara bersahaja Khalid Samad dengan sinis mengatakan bahawa apa yang dilakukan oleh Dr. Hassan Ali adalah telah tidak direstui oleh PAS. Hukuman itu membawa maksud supaya Dr. Hassan Ali meletakkan jawatannya sebagai PJ PAS Selangor.

Tak ker gitu maksudnye kan .. kan?



6 comments:

  1. SILA BUAT PILIHAN ANDA KEATAS SURVEY di Blog Alhusseyn Terima Kasih

    ReplyDelete
  2. Salam!
    Ate kalo ye pun nak meghampuih, buat2 ler sabo! Jgn ikutkan paneh baghan tu. Teman dah lalui apa yg mike lalui tp dalam mslah ni biyorle kita diamkan dighi. Biyorle deme2 dgn hal deme sebab keputusan tu deme yd buat! Nasib kita ietap ghope tu jugak....

    ReplyDelete
  3. Salam Mamamat,
    Betul la ulasan yang akhir tu. Letak jawatan PJ Selangor.

    ReplyDelete
  4. Salam semua
    alhusseyn .. tak payah surveyler. JK Disiplin PAS hanya melihat yang tersurat berbanding yang tersirat
    Tajnur .. Kalo untuk teman, alhamdulillah cukup dengan rezeki yang Allah kurniakan ini. Memang nasib kite tak berubah. Tapi untuk anak cucu, teman harus menyumbang sedikit kesukaran demi jaminan masa depan deme.
    Dr .. Masalah akan berpanjangan jikalau dia masih PJ Selangor

    ReplyDelete
  5. Hasan Ali tunggu apa lagi? jalan daaa...

    ReplyDelete
  6. ate kamu ni yop mat, PJ S'ngor tu punye pasa ape ke pulok undi DUN manong yang jeghait ilang satu undi kamu. ini yang teman gegham, kite udoh bekobor-kobor semangat nak numpokan DUN manong ni kat tangan ramli tu. ngundi tetap ngundi yop, aje mike nak labun gegham kat dango kamu ni ha.. lantok kamu....memang kome suke belabun.....tapi ngundi pas mike wajib....

    ReplyDelete