Wednesday, October 14, 2009

Cina sudah kasi tolong bagi mati itu MCA. Olang MCApun mahu MCA mati. Tapi PAS talak paham.

Petang tadi teman ke kedai Soon Loong. Teman jarang ke kedai itu walaupun dekat dengan rumah teman. Selalunya bini teman jer yang pegi. Adik teman nak datang malam ni. Bini teman nak buah tembikai. Kalo dia yang pegi, udah tentu dia kena bersiap beregek dulu. Baikler teman yang pegi beli tembikai. Adik teman dari Manjong nak balik kuala. Nak singgah kejap makan malam.

Kalo kome ingat lagi citer teman masa awai-awai pose dulu, iaitu kisah tokeh kedai kata ‘yesss’ apabila teman kata yang PAS menang di Permatang Pasir. Kali ni Cina yang sama mengisahkan pula sebab-sebab Cina dan India tak sokong PAS. Maklumler pada masa tu bini dia jaga kaunter. Diapun sembangler pasai Bagan Pinang. Oleh kerana teman tak terdesak untuk balik awai, teman dengorler citernya. Sebiji sama macam yang kengkawan tulih dalam blog.

Itu Cina Bagan Pinang memang tak mahu pangkah PAS. PAS sikalang bukan PAS dulu-dulu. PAS dulu PAS for all. PAS dulu Islam. PAS sikalang Melayu. PAS for all Malay. PAS sudah macam itu UMNO. Cina sokong PAS kalo PAS betut-betut mahu buat macam Islam. Cina tahu Islam jaga semua bangsa. Jaga Cina , jaga Hindu. Islam tak mahu gaduh-gaduh. Tapi PAS sudah jadi Melayu. PAS sudah cakap talak selupa dulu.PAS mahu gaduh.

Gua baca itu sulat khabo Cina. Melayu gua tak pandai baca. Itu sulat khabo ada tulih itu Selangor punya PAS macam mahu lawan sama kawan. Dulu ada celita pasat itu PAS nombor satu sama nombor dua mahu kawan sama itu UMNO. Mahu jaga Melayu. Olang Cina kena tipu sama PAS oooo..

Tapi olang Cina respek sama itu Nik Ajid. Kalo itu Nik Ajid talak, itu Anwar mati oooo. Anwar sama itu Nik Ajid banyak ngam. Nik Ajid banyak bagut punya olang tua, Cina kasi warning sajer sama itu PAS. Cina kasi pangkah dulu sama itu UMNO. Indiapun pangkah UMNO. Tapi kalo itu PAS punya nombor satu talak paham, susah mahu cakap lagi. Talak guna sokong PAS. Cina sudah lasa UMNO pelintah. Sikalang Cina mahu lasa PAS pelintah ini Malaysia dengan Anwar. Bukan pelintah sama UMNO.

Cina sudah kasi tolong bagi mati itu MCA. Olang MCApun mahu MCA mati. Tapi PAS talak paham.

Teman tak tahu nak kata apa. Teman angguk-angguk.

1 comment:

  1. Saya setuju dgn apek tu. Pembesar pas kena paham apa yang berlaku di BP. Rombakan besar perlu di buat di Kem Pas Selangor.

    ReplyDelete