Sunday, December 28, 2008

Ulasan Siri Histo-Tourism

Tajuk baru yang dicadangkan
Datangler ke Senggang

Ceghite cereka bersiri imaginasi yang teman tulih, telah teman amanahkan penyiaran awainye kepada perak express
. Peringkat awai teman sekadar menulih tiga siri. Setiap siri mengandungi lebih kurang dua muka surat A4 single spacing. Dengan komentar dan galakan yang diberikan oleh rakan-rakan pembaca yang begitu positif, teman berjaya menambah lagi empat siri. Jumlahnya tujuh. MSK pula menyarankan supaya teman lengkapkan jadi 10 siri. Maknanye teman kena menulih lebih 20 muka surat. Ntah aper dia nak buat, teman tak kisah. Cuma teman cadangkan ditambah dengan gambo-gambo yang sesuai bagi bertambah lagi halamannye.

Kepada kengkawan yang menghantar email kepada teman bertanyakan lanjutan siri cereka ini, teman cuma katakan tunggu penyiarannya di perak express. Siri 8 teman dah teman hantar, siri 9 dalam proses, manakala siri 10 udah siap sebab itu adalah siri penutup.

Sebentar tadi MSK kata cereka teman ini akan direalisasikan di Senggang. Sama ada beliau serius atau selogho, teman udah cukup seghonok. Kalo jadi, teman bersyukur kepada Allah s.w.t yang telah memberi ilham begini kepada teman, dan juge ilham untuk mengingatkan kite kepade loghat Peghak.

Sekali lagi tima kasih kepada semua terutama para komentar yang sedikit sebanyak telah membantu menambahkan idea dan jenake tika teman menulih cereka ini.

Tima kasih daun keladi.

2 comments:

  1. Siang tadi...teman ke Kubang Udang, rumah Pak Ali. Teman berhenti sekejap kat Senggang..nengok tempat yang deme cakapkan tu..memang cantik kalau dapat dibangunkan. Cuma tak berjumpa dengan Abang Isa dan Syed...hari selasa ni teman pergi lagi.

    Sebenornya yob, pokok mulberry dah ada kat Senggang! Semalam deme datang jumpa teman...masa bersembang dengan Albanjari kat Rest House Kuala. Deme bawak pokok dan buah mulberry..saja nak pasti betui ke idak.

    Memang betui! dan dah ada orang Senggang yang nanam pokok sutera.

    ReplyDelete
  2. Salam Mamamat,
    Maksudnya, nak tanam pokok sutera bukanlah khayalan. Cuma nak sistematikkan saja lagi.
    Itulah bukti boleh direalisasikan.
    Syabas dan tahniah.

    ReplyDelete