Tuesday, February 9, 2010

Lege bebenor apabile MB DPulau diumumkan sebagai MB Perak

Teman ghase bukan teman ajer yang lege, tapi MB Nizarpun lege. Lege keghane UMNO 1Malaysia akan bermasalah sehingge PRU 13. Sebagai pembangkang, lebih mudah untuk PR mengojerkan UMNO berbanding jikalau PR yang dibeghi kuasa.

Dunia telah melihat dan paham bagaimana mahkamah Malaysia berfungsi. Dalam keadaan sedar, rakyat di seluruh dunia telah diberitahu bahawa raja berkuasa penuh di Malaysia. Kuasa rakyat melalui pilihanraya tidak boleh melebihi kuasa raja.

Apakah pelabur berani menanggung risiko untuk melabur di Malaysia dalam suasana ketidaktentuan perundangan? Ketidakhadiran pelabur sudah tentu akan membantutkan usaha PM 1Malaysia untuk meningkatkan kembali ekonomi Malaysia.

Walau bagaimanapun, syukur ke hadhrat Illahi kerana tidak mengizinkan MB Nizar disahkan sebagai MB Perak. Ketentuan Illahi ini sedikit sebanyak telah mengurangkan beban PR menghadapi UMNO. Dan lebih penting lagi, PR diberikan masa yang cukup oleh Allah untuk memantapkan lagi keberkesanan PR dalam PRU 13.

Syukur alhamdulillah.

7 comments:

  1. Allah tetap memehak kepada yang benar

    ReplyDelete
  2. Tak payah pilihanraya lagi dah cukuplah kita suruh setan Perak je yang pilih wakil rakyat dan MB.Sebab apa aku cakap macam ni sebabye setan kata negeri perak mak bapak dia yang punye.sial punya setan.

    ReplyDelete
  3. Kita teruskan kerja-kerja yang tertangguh.Biarkan Zamri shok sendiri..

    ReplyDelete
  4. Ade mase keme nak prepair buat C4 kot

    ReplyDelete
  5. Salam!
    Kan ke teman dah kabo! Deme dah ada skrip terancang dan keputusan akhir baik kes ni mahupun kes DSAI. Yang ade ni cuma lakonan dan retorik je. Sistem demokrasi ala sistem /rumah labah2 ni serangga kecik2/ghenit2 je yg sangkut, yg beso2 celuih...

    ReplyDelete
  6. teman walau pun pro-PR & PAS, tak harap sangat DS Nizar menang..yo le gitu..ade eloknye..lagi pun yo PAS muhasabah diri sendiri juge..pase bukan semua bende pemimpin denye betoi. Kalo kenang-2 balik mesti ade le saloh mane-mane tu...jadi daripade mengate Dr Zam-black-bery tak layok jadi MB kite, baik le kite be'dame' aje dengan oghrang Amno, terutame kat kampong kite, jangan gadoh-gadoh tak pase-pase..Bukan semue oghrang Amno ato penyokong denye tu jahat ato tak boleh diharap. Lagi pun, tak syok le kite gadoh-gadoh, ohgrang kite juge rogi. Yo kite 'gentlemen' mengaloh takpe, tak rogi seduit pun kite rakyat biase ni. Taim undi besok, pande pande le..undi tu atah kite semue nak undi sape pun. Tu kelebihan kite yer? Nak undi teman, bagi RM10000...hehehe. Gitu le..Jadi, yo deme jadi oghrang atahs yo deme buat kroje, bagi can deme. Lantok le deme.

    ReplyDelete