Thursday, February 4, 2010

Ulam malam Jumaat ...

Petang tadi, keghebek2, jumpa bunge ni .. jadi ulamler .. cicah pulak dengan sambei nyor.
Sape yang peghonah makan, ce khabo dekat deme ape name bungei ini?

8 comments:

  1. bungei kunyit sedapcicah budu

    ReplyDelete
  2. Salam,
    mamamat,kalau tak tak silap aku, cekur tu, makannya berangin dengan raa nak pedas sesikit...

    ReplyDelete
  3. Tu bunge cekur le,teman tanam dalam pasu aje...sedap makan dengan sambe tempoyak atau wat sambe berupah,,,mak mertua lalu pun tak nampak....

    ReplyDelete
  4. yop, itu macam ghope daun cekur tu.. ate memang buang hangen dalam badan khasiatnya.. makan dengan sambei nyor.. mak mertua lalu bekanag pun udah idok nampak

    ReplyDelete
  5. eiii le.... mengkalu mike ni udoh gemo beteka teki le pulok memalam haghi ni ye mat,aje ngan sedap ulam cekor ni. kengkadang nok caghi payoh juge, oghang sekaghang ni tak hajap sangat nok nanam seknike bende ulam ni.

    ReplyDelete
  6. Salam! Yop Mamamat
    Teman ni bile nyebut je berghulam, ajenye gemor. Lebih2 lagi pucuk2 cekur. Masalohnye bile sebutnya ulam, tentunya nak bersambei, kena pulak mike tanya malam2 berjumaat, memang kenaler gayenye.....

    ReplyDelete
  7. Salam,

    Bunga cekur yer..cicah ngan sambal..eeeee terliur lah pulak!!

    T/kasih sudi singgah blog sy :)

    ReplyDelete
  8. Salam semua
    Tahniah kome jawab betui. Soghang jer kate bunge kunyit. Kunyit tu kighe sepupu sepapatler dengan cekur .. cak cekur udang galah ...

    ReplyDelete