Saturday, June 27, 2009

Dango CERIA hampir siap

Dango CERIA yang belum diceriakan
Petang Sabtu 27 Jun 2009, teman berkesempatan menjenguk Dango CERIA. Dango hampir siap. Isnin ini teman akan ke pejabat TNB untuk mohon masuk api. Wiring udah siap dengan lima lampu, tiga plug dan satu kipas siling. Teman nak mintak tolong kengkawan untuk mencadangkan kaler ape yang boleh menyerlahkan keceriaan dango ini. Mungkin ada kengkawan yang pakar dalam memilih kaler yang sesuai. Bolehler cadangkan.

Dango Ude Kenang
Ini pulak Dango Ude Kenang. Lagi besor. Ade kolam mandi panjang 20 kaki dalam rumah. Sambil mandi, boleh ngago bocat dan keli. Ataih bumbung akan dicatkan beberapa bulatan besar dengan kaler putih. Sah orang bulan si Ude ni.

Ayor bawah tanah sedalam 54 kaki berjaya dipam keluar
Kedua2 dango akan menggunakan sumber ayor bawah tanah. Ayornye sejuk dan jernih. Takde bau. Bestnye mandi. Ayor ini telah diuji pada badan anak2 Ude. Berejam2 deme berendam mandi. Dua tiga kali udah deme ngetes mandi ayor ni. Elok jer badan deme. Takde pun yang garu gatai2. Cuma teman jer yang terasa gatai nak mandi. Buat minum nanti dulu, sebab ayor ini belum diuji di makmal.

7 comments:

  1. Syokkkkkkkknya......best sangat-sangat

    ReplyDelete
  2. Salam Mamamat,
    Alangkah hebat Mamamat dan Ude Kenang. Tahniah!
    Insya Allah, saya akan hantar pokok anggur warna hitam dan warna hijau. Saya dah semai petang tadi. Begitu juga, saya akan hantar pokok raja segala berries, iaitu Blackberry.

    ReplyDelete
  3. Yob,

    Bila ngelio sekali lagi...ajak le teman. teringin benor nak nengok.

    ReplyDelete
  4. Teman cdg kan Dango mike kaler hijo semuanye, tgh bulat putih.......... lambang pas.Boleh ke. Cadang aje, kalu tak elok takyah le ikut cadangan teman tu.

    Pengasas nak hanto pokok, teman kalu ade rezeki teman hanto le sekor due kambing,mike nak kaler ape kambing tu, nanti khabo kat teman, boleh le mike tambat kat tiang dango. Itu pun kalu ade rezekinye.

    Nanti buat doa selamat ajak le teman sekali ye, teringin bebeno teman nak nengok dango mike.

    Udah le teman berundo dulu....... jumpe kite lagi.

    Wasalam

    ReplyDelete
  5. Salam semua
    APU .. buluh madu mike udah boleh buat benih ker. Kalo ade, mintak teman sepokok dua. Nak tanam kat tebing.
    Dr. .. Besornye amanah Dr. Larat ker teman nyaganye. Teman ghiso nanti pepokok tu mati jer. Camnepun tima kasih.
    MSK .. kalo terlajak kelo, call ler teman. Mungkin ujung tahun ni kita boleh buat kenduri panggil blogger di dango.
    Yop .. mike nak tambat kambing kat tiang? Robohler dango teman. Jemput2.

    ReplyDelete
  6. Salam mamamat,dango nunggu deroyan ke,abah teman org kg senggang,pak,mak opah,tok sedara ramai lagi kat sane,keme aje dah lame tak balik,lepas aje mak meninggal,keme tak le jenguk kg lagi,abah selalu le balik,cadang tahun ni nak balik le,lame dah tak nengok deme,cam ne dah kg tu,dengo PAS kuat gak sane ye.
    Bila musim buah ,abah suruh balik ambik bahagian keme,tapi keme semua tak nak jenguk musim buah aje.ape lak kate deme nanti,lagipun rumah teman kat sini pun dah keliling di pokok2,deroyan pun dah bebunge.
    Salam ziarah http://dmptapah.blodspot.com

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum
    Dimana letaknya Dango Ceria ni? Teringin teman datang menjenguk. Boleh ke?

    ReplyDelete