Monday, April 26, 2010

Calon PAS DUN Manong ... Mohd Abd Monen

Baguihh ...

Teman udah lima kali ngundi di DUN Manong dalam Parlimen Kuala Kangsar. Teringin bebeno nak mangkah calon muda anak kuale. Kalo boleh dalam PRU 13 ni, PAS Perak calonkanle yang muda. Elakkanle yang umur udah pencen. Yang jalanpun tak berapa nak laju. Macamle di kuale takde calon muda yang layak.

Teman rajin tengok dan perati calon teman ni dari jauh. Selalu teman tengok dia dalam program PAS kuale. Oleh kerana dia selalu bersama dalam memimpin program PAS kuale, elok bebenole kalo dia di ketengahkan sebagai calon PAS bagi kerusi DUN Manong. Walaupun teman jarang belabun dengan dia dan diapun bukannye kawan rapat teman, tapi teman syok tengok stail dia bekerja dan berkomunikasi. DIa begitu terbuka. Mudah menyesuaikan diri apabila belabun dengan bukan ahli PAS. Kalo dengan ahli PAS, usah cakaple. Nangut orang PAS kuale kalo deme belabun dengan dia.

Senang citer, bagi teman dia memang layak diangkat sebagai bakal YB DUN Manong walaupun dia adalah petugas di MTD DUN Bukit Chandan.

Kepada pengundi dan penyokong PR di DUN Manong, boleh ke idak kalo dia ini dicalonkan? Karang terkanjei pulak teman kalo takat teman sorang je yang ngundi dia.

Kepada Saudara Mohd Abd Monen, usahle mike memikiokan sape teman. Teman bangge dengan mike ...



7 comments:

  1. Salam,

    Manong tu kat mana? teman pun orang manong. orang Suak Petai! Mike?

    ReplyDelete
  2. Ate.. doh ade ughe2 nak PRK ke kat Manong tu, yop?

    ReplyDelete
  3. Pas dah serik berkempen untuk PKR! Baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/pas-serik-berkempen-untuk-pkr.html

    ReplyDelete
  4. bior beno yop...buleh ke PAS menang di Manong tu? dah berapa kali letak calun tak peghonah menang pun..kalo nak jadi calun manong kena duduk di Manong le makan tido dgn org manong DARI SEKARANG ni...jgn dah dekat nak ngundi baru tunjuk muke ...pejabat pos pun tak tahu di mane..kedai gunting pun tak peghonah masuk...kena tahu juge asei nama manong tu...kut tanye dek oghang, itu pun tak tau ...susah le yop...

    ReplyDelete
  5. Mozas dah nak pelaga weh kat merata-rata weh.

    ReplyDelete
  6. hehe...seronok pulak tengok orang manong bercerita erkk...tetiba teringat kat kg teman kat rumah murah manong belakang klinik tu...

    ReplyDelete