Friday, March 5, 2010

Zul Kulim dan deklarasi Korea

Usahle diharap lagi pada Zul Kulim. Cakappun udah dolak dalik. Mula2 cakap tak yakin menang di Kulim. Lepaih tu cakap nak kosongkan kerusi bagi kat Anwar. Tapi Anwar pulak bertanding di tempat bininya. Idak juga Kulim dikosongkannya. Bila Radzi lompat jadi Bebas mesra UMNO di Kedah, dia sokong. Kemudian bebalah pasai Islam dengan PKR. Bebalah juge dengan Khalid PAS hingge repot polih. Konon dia sorang je pejuang Islam melalui kalimah Allah.

Ketika PKR nak bawak kesnya ke Jawatankuasa Disiplin, bising pulak kata takkan masuk UMNO. Lebih baik masuk DAP dari UMNO. Pirahh mabuk. Iyele, walaupun dia masih ahli PAS, PASpun udah getik. Awai2 lagi PAS udah rejet nama dia sebagai calon PAS. Anwarpun satu, suka sangat ngutip orang yang PAS udah tolak tepi. Maklumler kan, kalo udah terutang budi , jadi peguambela pulak tu masa Liwat 1, telupa teruih yang kengkawan PAS udah lama tak bekenan pada Zul Kulim ini.

Apabila Jawatankuasa Disiplin PKR menetapkan tarikh bicara, Zul Kulim kata PKR sengaja bagi tarikh yang dia tak boleh datang kerana pegi Korea Selatan. Syed Hussin kata takdepun PKR hantar ahli parlimennya ke Korea. Kalo pegi juge, itu urusan peribadi. Kena utamakan parti. Kena batalkan pegi Korea. Itupun kira Syed Hussin cakap belapikle walaupun dia tahu sape yang bawak Zul Kulim ke Korea ...

Teman dipahamkan yang Zul Kulim dan Mukhsin Bagan Serai serta dua tiga orang ahli parlimen PKR telah dibawa ke Korea Selatan oleh BN atas nama menghadiri Program Keamanan Dunia. Deme pegi tanpa restu parti. Oleh kerana udah duduk dan dikepung oleh BN selama beberapa hari di Korea, takkanler takde 'urusan juai beli' kut? Tambang free kelas pertama. Anak bini diangkut sama. Penginapan dan makan di hotel berbintang2. Memang deme 'aman' di sana. Program Keamanan Dunia sekadar retorik.

Mukhsin Bagan Serai tak pandai bermain kata2. Sebab itu awei lagi udah istiharkan jadi Bebas. Si Zul Kulim pulak mesti teruskan agenda yang dirancang bersama UMNO. Main dulu tarik tali dengan PKR dengan harapan PKR dan PAS akan melatah. Permainan diteruskan lagi apabila kelmarin Zul Kulim bertindak keluar bilik bicara kerana mempertikaikan ada tiga orang bukan Islam sebagai panel yang akan mendengar kesnya. Udah tentu tujuannya nak bagitahu 1 Malaysia yang isu kalimah Allahnya bukan didengari oleh panel Islam, tetapi oleh tiga orang bulan Islam. Hanya sorang je yang Islam. Tak logik langsung hal Islam didengar oleh panel bukan Islam. Itu sebab dia keluar.

Zul Kulim tidak juga berdiam diri. Paper UMNO mesti dibantu untuk tajuk besar setiap hari. Jikalau hingga Selasa tak ditukor panel yang bukan Islam itu, Zul Kulim akan keluar PKR. Tak payahle kita tunggu hingga Selasa. Bagi teman, mike udah Bebas, bebas dari keluarga PR. Kalo mike kena sambar kilatpun, teman tak tekejut.

Selamat berambuih Zul Kulim ...

1 comment:

  1. saya makin menyampah dgn perangai zul kulim ni. macam inikah pejuang Islam sejati?? kalau betul pejuang Islam, x kiralah siapa pun jadi panel tu, tegakkanla kalimah Allah tu depan2 org bukan Islam tu. barula betul2 berjuang utk Islam! ini tidak, nak mengada2 bagi alasan budak2.

    ReplyDelete