Tuesday, November 24, 2009

Adik kawin lagi ...

Udah jarang bebenor teman menulih dan menjenguk blog sendiri dan blog kengkawan. Dalam tempoh teman buat kojer tak berjenih ni, teman tetap kulu kelo ke darat ke baroh mengisahkan majlis kawin adik teman. Adik teman tu udah rehat setahun tak kawin. Jenuh teman dan mertuanye nyuruh kawin lagi. Bukan dia tak nak kawin, tapi mana nak kerobek duit katanye. Duit untuk mas kawin dan belanja hangus adeler. Duit untuk kenduri nyambut mana nak cerokaih. Lagipun adeker mana-mana pompuan yang mahu jadi emak kepada empat anaknye?

Tapi rezekinye murah weh. Anak sedara keme di Lenggong yang ngirakan dia dengan bakal isteri barunye. Anak dara lagi. Baru umur 33. Ustazah pulak tu. Dengki teman...

Sebagai abang teman kena bantu dia. Tapi bantupun mestiler ade pekdahnye pada teman. Kebetulan teman nak buat majlis khatam quran dan masuk jawi anak teman. Anak bongsu teman yang jantan tu udah nak masuk darjah dua. Kenaler dipotong. Jadi majlis itu disatukan. 3 in 1. Adik teman tak payah nak pikio tentang duit kenduri nyambut bini barunye.

Bakal adik ipar teman ni berasal usul dari Kelantan. Jadi teman kena pegi Kelantan ler. Kuala Krai menghala ke Sg. Pas. 5km ke Sg. Pas. Deme udah tetapkan tarikh nikah pada 29 Nov. 2009. Teman tak biasa dengan bah (Banyak Ayor Hujan). Ghiso teman nak ke Kelantan ni. Teman ghiso tak sempat balik. Kojer tak berjenih yang teman buat tu mewajibkan teman ada di Perak pada subuh 30 Nov. 2009. Kalo idak, riuhler 1Malaysia.

Kenduri nyambut pada 6 Dis. 2009. Teman buat kecik-kecik jer. Kecik-kecikpun, teman tengak bini teman udah berabih 1k untuk urusan bunga telur dan yang sewaktu dengannya. Kengkawan yang kenai teman bolehler datang. Nanti teman SMSler. Kalo MSK ada di Sauk, dia wajib datang.

Kaloler teman yang kawin lagi ... isk .. isk

2 comments:

  1. Ish ish ish... yop.. ada ati nak kawen lagi tu...

    apa sajele jenih koje tak bejenih yang mike buat tu yop?? Stenbai nak jadi MB peghok ke?? hehehe..

    ReplyDelete
  2. Yop, tak berapa nak setuju mika nak kawin lagi. tunggu anak dah besor. Jangan lak tunggu lepas anak jantan mika tu dah berparut luka sunatnya. Kena jaga dia baik-baik kut bengkak ayo atau diteroka di tungor.

    ReplyDelete