Sunday, July 14, 2013

PRK 16-16 : Kesian Tengku Zaihan ...

Kalo le .. kalo le Tengku kalah dalam PRK, ade ke ameno nak jage Tengku? Jangan haghap. Tengku cume ahli biase-biase je. Bukan ade jawatan dalam bahagian ato dalam cawangan mane-mane ameno, baik ameno di Besut ato ameno di Putrajaya. 

Udah elok2 koje enjenear, beghenti. Kojepun tak sampa 10 tahun. Nasib baikle bini ade koje. Koje cikgu. Bolehle Tengku dan anak2 numpang gaji bini sementaghe dapat koje lain ...  itupun kalo ade. Kalo payah sesangat, baik mintak koje dengan Che Long.

Memang teman kesian pade Tengku. Dan betambahle kesian sebab peluang ameno untuk menang dalam bulan pose semakin menipih. Menipih keghane 'setan2' telah di ghanta. Setan2 tak boleh buat koje membisik dan memujuk pengundi untuk mengundi BN. Sebaliknye 'malaikat' je yang boleh kulu kelo ke daghat ke laut ngajak pengundi buat baik dengan mengundi PAS. Bab2 setan dan malaikat ini bukan teman yang kate, teman cume ngulang dan paham ape yang Tun Madey kate. Lebih kughang macam inile kate2 Tun Madey, setan itu ameno dan malaikat itu PAS.

Satu lagi, mane boleh ade dua YB Tengku dalam ameno. Cukuple soghang je di Putrajaya tu ... Ku Nan




No comments:

Post a Comment