Wednesday, December 16, 2009

Polis : Tenkiyu AP PR

Ketike peminat bola gembira kerana Malaysia menang ke atas Laos, Polis 1Malaysia dan rakan2 KDNnye mengelupur hampir pengsan. Maklumler kalo bajet untuk deme tak lulus, tak bergajiler deme untuk dua tiga bulan melainkan kerajaan ditukor kejap kepada PR. Tahniah kepada PR kerana berjaya menyakat UMNO. PR tak rancang awai dan UMNOpun tak sangke. Maknenye PRpun tak serius. Kalo PR serius, udah tentu semua AP PR berkampung di KL. PR tak serius sebab kalo berjayapun, yang bermasalah ialah Polis. Lepaih tu macam2 masalah lain akan menyusui jikalau bajet KDN ini gagal diluluskan.

Teman yakin dan cukup yakin jikalau UMNO merasakan yang deme akan kalah, udah tentu undian itu akan ditangguhkan sehingga deme cukup korum. Kite boleh tengak macam mane deme nangguhkan undi itu untuk beberapa jam sementara menanti AP deme datang. Apabila cukup jer untuk menang, baru speaker bagi laluan untuk undi. Kaloler tak cukup, udah tentu ditangguh sehingga esoknye. Takkan kite tak tahu kelaku UMNO. Melanggor peraturan adalah kojer UMNO.

Oleh itu tak payahler kite beria2 nak marah pada AP PR yang tidak hadir ke parlimen. Kalo semua AP PR hadirpun, mampuih speaker nak bagi izin buat undi belah bahagian. Macam2ler dalihnye nanti. Tapi walau bagaimanapun, memang AP PR yang tidak hadir itu patut dipersalahkan. Sepatutnye semua AP, khususnye AP PR berada di sekitaran KL. Sepatutnye deme kosongkan semua program di tempat lain pada tarikh2 dewan bersidang. Kalo ada programpun, buatler program di KL atau di tempat yang jarak perjalanan tidak melebihi sejam. Urusan peribadi mesti ditangguhkan kecuali berkaitan kematian dan kecemasan sahaja.

Kepada anggota polis dan KDN yang lain, takkan kome tak nampak betapa tak berhati perutnye UMNO pada kome. UMNO nak luluskan bajet untuk kome, tetapi lebih separuh AP BN tak hadir. Maknanye lebih separuh AP BN tak pedulikan nasib kome. Nasib baikler AP PR tak beria2 nak gagalkan bajet untuk kome tu. PR biorkan sahaja speaker menunggu sehingga UMNO cukup korum untuk menang. Kalo yang inipun kome tak paham, memang kome jenih yang tak mahu paham2. Teman yakin bebenor yang kome ni paham ya amat. Polis mana boleh tak paham. Biorler teman sorang jer yang tak mahu paham. Takker gitu weih?

Ini idak, PR buat ceramah polis kaco. PR berarak aman, polis tangkap. PR tak buat apa2pun dituduh merusuh. PR cakap sikit dikata menghasut. Mudah kata, apa sajer yang PR buat semuanye salah pada polis. Sekarang kome boleh pikio sendiri yang UMNO lagi tak boleh diharap untuk menjaga kebajikan kome. Nasib baikler PR tak sanggup nak tengak kome kebulur tak makan dan berutang sana sini tak tentu hala. Sepatutnye kome kena terima kasih pada PR. Walaupun PR ade kesempatan, PR tak sanggup nak buat sesuatu yang boleh menyusahkan kome anak beranak.

Tak tahuler teman nak ngelor polis lagi kaloler lepaih ini kome lagi garang pada PR...



4 comments:

  1. Teman pun terkilan jugak, kemana ke ngalernya AP PR gheghamei tu! Ate kalo yg KM & EXCO2 adalah maapnye sikit pasenye kite idak ke tahu masalah rakyat.
    Tapi yg ada mslah peribadi ni kot2 sibuk bebenor ngalahkan org tua kawin nak `menyambei` anak dara macam Bung Mokhtar!
    Tapi idak le teman nyalahkan seghatuh peratuh pasenye deme pun dah siap pasang soyok hadapi sebarang keadaan! Selain senator2, Entah2 pengundi hantu pun berceghatuk sama ngundi!

    ReplyDelete
  2. salam...
    bersama martabatkan sepak takraw sebelum kita ianya dibawa ke olimpik

    ReplyDelete
  3. Nyakat jangan tak nyakat..bior deme ngigo dalam tido, biar deme ngeletor sikit....

    ReplyDelete
  4. Sabor ajer ler yop.,hero Hindustan selalu nyer kalah dulu....

    ReplyDelete