Sunday, April 26, 2009

Shabery meraikan majlis PR

Manohara .. elok jer

Shabery menyambut kehadiran bakal PM Malaysia bertaraf dunia

Nak tengak gambor lain kome pegiler jenguk blog Anwar Ibrahim. Ada linknye kat belah kanan .. bawah

5 comments:

  1. Sejak najib ambilalih UMNO Selangor,timbul pulak spekulasi kerajaan PR Selangor akan ditumbangkan dan dirampas secara brutal.isu umno selangor ketandusan pemimpin berbakar itu masalah depa.

    Modus operandinya mudah dengan skrip ala-ala negeri Pasir Dua Butir.Tan Sri Khalid akan dihadapkan ke mahkamah oleh SPRM atas tuduhan rasuah atau salahguna kuasa.Berkemungkinan besar akan didapati bersalah dan Selangor terpaksa mencari MB baru.

    Bila dah dapat calon MB,pemimpin PKR Selangor akan mengadap Sultan Selangor dan kali ini akan ditolak oleh Sultan Selangor yang mahukan calon PAS jadi MB Selangor.Dr Hassan Ali akan jadi calon PAS dan apabila PAS cadangkan beliau jadi MB Selangor yang baru,beberapa ADUN PKR akan protes kerana kerusi DUN PKR lebih daripada DUN PAS.Perbalahan akan jadi semakin hangat dan beberapa tok wakil PKR akan keluar parti dan menjadikan PR Selangor retak menanti belah.Ketika inilah akan berlaku PRK Penanti yang akan diadakan ketika Muktamar PAS berlangsung iaitu pada awal bulan Jun.Lebih memburukkan keadaan penyokong PAS akan memboikot PRK Penanti jika krisis politik di Selangor tak dapat diselesaikan dengan baik.
    Baru-baru ini beberapa pemimpin HINDRAf di Selangor telah menyertai MIC dan mereka akan menjadi bom jangka kepada kerajaan PR Selangor.Ezam dan GERAK akan diberikan peranan penting untuk menarik tok wakil PKR menyertai UMNO.Jika plan di atas gagal,tak mustahil ada tok wakil PR akan dikidnap.

    Tok jangkakan UMNO tak punya banyak masa kerana krisis rundingan air di Selangor telah menjejaskan imej UMNO.Ada sumber memberitahu,Mat Taib ada kepentingan dalam SYABAS dan atas faktor inilah beliau telah digugurkan sebagai Ketua Penerangan UMNO dan Ketua Perhubungan UMNO Selangor.Ada sumber yang memberitahu tok Mat Taib sengaja tidak diberikan jawatan untuk memberikan beliau peranan penting dalam usaha merampas Selangor.Sedikit sebanyak dakwaan ini ada benarnya kerana mat taib mempunyai hubungan rapat dengan Sultan Selangor yang juga merupakan bekas abang iparnya.

    Najib telah memberikan peranan penting kepada bekas pengikut Anwar termasuk Zahid Hamidi,Zambri,Hamdan Taha dan Ezam.Tujuannya adalah untuk menarik penyokong Anwar menyertai UMNO.

    Bahya sedang menunggu dan PR perlu berwaspada.Kita tak mahu kehilangan negeri PAsir dua butir berulang kembali di negeri Selangor.

    ReplyDelete
  2. Kena sentiasa waspada, gerombolan dah menyusun gerakan. Anytime diorang akan mula gerak.

    Aku tak risau pasal kekuatan gerombolan, tapi aku lebih risau pasal kelemahan pakatan rakyat. Tak mustahil diorang manipulasikan kelemahan PR. Aku risau sebab ada YB yang masih lena lagi dan masih berkawan dengan geng gerombolan. Yang duk gila nak jadi MB pun ada.

    ReplyDelete
  3. Bagi aku daripada masuk umno lebih baik aku masuk DAP,

    ReplyDelete
  4. Bagi aku masuk DAP 1000 x labih baik dari masuk UMNO. DAP bukan ISLAM tapi takda rasuah. UMNO pun bukan ISLAM yang penuh dengan rasuah...!

    ReplyDelete
  5. Bagi teman selagi UMNO itu bergelumang dengan rasuah sampai bila pun taknya selamat. Perjalananya selalu dalam kekotoran. Bagaimana dema buat kat Negeri 2 butir tempohari,satu masa nanti dema juga akan menerima balasannya. Sedarilah UMNO dah sampai kepenghujung tak siapa yang kekal diduniani.

    ReplyDelete