Wednesday, May 8, 2013

8.4.13 (lebih kurang 6.00 ptg) ... Bah kilat di Kg. Piandang, Seputeh, Batu Gajah

Kesan hujan lebat .. teman tesangkut tak boleh balik .. ayonye laju wehh. Deme kate ayonye naik mengejut dan tak sempat nak buat ape2 

Rumah yang didiami oleh sepasang suami isteri yang uzur  .. bila dighanduk, ayonye udah dekat tengkuk kome oii  (lebih 4 kaki). Ghomah2 lain di sekito ini juge telah dinaiki ayo .. ghama yang ngamit2 mintak ditolong. Ade anak kecikle, ade emak bapak yang sakitle ..

Katilnya jadi rakit setelah katilnya tenggelam .. Keme dudukkan dia dalam keghete teman. Deme sughuh anto ke dewan tapi teman anto ke Hospita Batu Gajah. Isteghinye magitahu yang lakinye tak nampak (macam butele) dan belum makan nasi lagi walopun nasi udah siap tanak sejak tengahaghi tadi. Patutle mase dalam keghete mintak nasik ... lepaih teman anto deme di wad kecemasan, teman pegi KFC. Kemudian teman tinggakan pasangan ini di hospita dengan nasik lauk ayam dan milo panaih KFC ... Biole malam ini deme nunggu anak cucu datang beziarah di hospita ..

1 comment:

  1. Udoh HITAM wehhhhh.....blackout gamoknye.....bekabung jangan tak bekabong.
    Pengalaman teman jadi unit amei PAH lagi teghuk yob wehhhh....nolong oghang taim bah ni doh biasa beno...baguih le deme buat ghope itu.

    ReplyDelete