Wednesday, January 5, 2011

Teman sokong ameno ...

Udah seminggu kite melalui tahun 2011. Dalam tempoh seminggu ini macam2 isu yang dihidangkan kepada ghakyat oleh ameno. Entah bilele nak abihnye.

Isu SUK di Selango masih tak tentu hale. KSN kate dia betui. Setiausaha istana kata suletan udah pekenan. MB pulak kate yang suletan mengaku yang baginda takde lagi kuase sebab kuasenye udah lucut pade tahun 1993 angkaghe ameno. MBpun becadang nak bagi balik kuase tu pade suletan. Sape yang halang, diale sebenonye yang dehake. Dalam kelam kelibut ini, tetibe KSN kate yang PM 1Malaysia tak tahu menahupun tentang pelantikan SUK Selango ini. Heghan, ngapele KSN sebut nama PM pulak? Kalo PM takde kaitan, janganle sebut nama PM. Apabile disebut yang PM tak tahu, maknenye PM memang tahu sape yang mesti dilantik jadi SUK.

Keh ghogoi pulak udah selesei. Temanpun tak pecaye yang menteghi tu ghogoi amahnye. Tima kasihle sebab mengaku tidak meghogoi sesape. Tapi ngapele lambat bebeno menidakkannye? Bukanke mike ade tv dan ghadio? Kalo awei2 mike bagitahu yang mike tak buat koje hagham tu, idakle ceghite ini meghebak sampei menengelamkan isu minyak nyo ato minyak sawit. Kesian teman nengok menteghi yang nyage minyak tu nak nyawab yang minyak tak naik ghege. Betuile pade haghi dia kate tu tak naik sebab ghegenye udah naik dua tige haghi sebelum itu. Setelah ghakyat tak beghape nak pecaye yang menteghinye ghogoi amah, baghule menteghi itu menidakkannye. Tapi ghakyat tetap pecaye yang minyak masak memang naik ghege dan menteghi itu memang tak naik amah ..

Dua isu utama ini iaitu isu SUK dan isu minyak masak telah bejaye melemahkan ameno dalam minggu petama tahun 2011. Mungkin menjelang minggu kedua ameno akan betindak balaih membughukkan PR demi mencaghi ketenangan di DUN Tenang. Kite tunggu ajele ...

Dan teman pulak sememangnye menunggu dan menyokong ameno tumpo ...

1 comment:

  1. Salam Yob Mamamat, amboi sonok deme kat Malaysia. Politik semakin hot! Teman gak yg kesejukan kat Istanbul ni! Ikut laporan melalui blog dan website jerk!

    ReplyDelete