Friday, October 22, 2010

Setop dulu ceghite Paghit

Setop dulu ceghite Paghit. Ceghite 4 yo dulu. Lagipun masih baghu. Teman haghap mane2 ceghite yang betui, diteghime dengan ati yang tebuke. Bukan disambut dengan penafian ataih name petnah. Teman tak gheke petnah. Kalo ceghite itu petnah, petnahle. Teman hanye nolong manjangkan aje. Kome yang layak menjawab, jawable pade oghang Paghit. Kalo kome biokan tak bejawab, jangan salahkan pengundi tak ngundi kome. Jangan salahkan oghang macam teman yang punye angkaghe.

Sebelum teman menulih ceghite ini, teman udah pikiokan baik bughuknye pade PR, pade PAS pade PKR. Tapi tepakse tulih juge, keghane kalo tak tulih lagi ghosak peluang PR Paghit untuk menang di Paghit. Bio kome sedo yang keme ini sedo ape yang kome buat. Dan sekughang2nye ape yang teman tulih akan diketahui oleh Ipoh, Maghang dan Kolumpo. Udah tentu deme akan tughun siasat. Udah tentu deme akan ambik kighe ceghite oghang Paghit. Bukanke ini akan menambah-baikkan PR Paghit. Lainle kalo kome tetap tak nak beghubah.

Melalui komen kengkawan, ade yang kaso, ade yang lembut. Ade juge yang ngambik jalan tengah, sindei semuanye. Ade yang maghahkan teman, ade yang maghah PAS dan ade yang maghah PKR. Daghi teman, tima kasih kepade pengomen2.

Ade satu komen yang begitu tebuke dengan memasukkan name tetentu secaghe jelaih. Ade ughe2 ade yang nak ghepot polih. Itu yang teman mule ghiso. Kome bekelei dalam dango teman. Dango ghuntuh takpe, teman bene dango lain pulak. Tapi kalo ghuntuh nimpe teman, tumpo teman yop. Demi menyelamatkan teman disoal siasat dan juge demi menyelamatkan si pengomen, teman udah buang komen tesebut. Teman tidak betanggungjawab ataih komen2 yang kome tulih. Teman hanya betanggungjawab ataih ape yang teman tulih. Tapi kalo udah dighepot, kite tunggu ajele ..

Teman tak peduli pade sape yang nak dedahkan sape teman. Teman bukan buat salah. Teman hanye manjangkan ceghite. Mungkin memanjangkan ceghite itu menjadi satu kesalahan dalam politik PR. Kate nak ke Putrajaya ...

Sebelum ke Putrajaya, moh kite ke Galaih dulu ...

No comments:

Post a Comment