Sunday, September 27, 2009

Tun Madey menghina pengundi UMNO Bagan Pinang

Kenyataan Tun Madey dalam blognya ..

1. Saya akui calon yang bersih pun boleh kalah dan calon yang kotor pun boleh menang. Di Bagan Pinang, saya percaya siapa juga yang dilantik sebagai calon, besar kemungkinan dia akan menang.

Kenyataan Tun Madey ini merujuk kepada bakal calon UMNO di PRK Bagan Pinang. Sah dan jelas sekali bahawa Tun Madey menghina pengundi di Bagan Pinang. Bubuhler sape sajer calon, UMNO gerenti menang. Pengundi Bagan Pinang tidak begitu kisah dengan peribadi calon. Pengundi hanya mahukan UMNO walaupun calonnye jelas kotor.

Huh, kalo tetibaler DSAI kata macam Tun Madey tu di tempat teman di Manong yang PR gerenti menang walaupun kelaku calonnya kotor, tobat lahum teman nak ngundi PR lagi. Tapi pengundi UMNO Bagan Pinang boleh pulak nelan bulat2 apa yang Tun Madey kata. Bagi teman, Tun Madey mengandaikan pengundi UMNO di Bagan Pinang adalah spesis yang tak gheti berpikio. Tapi teman yakin pengundi UMNO pada PRU 12 di Bagan Pinang sudah lebih matang dan boleh berpikio secara rasional. Mengundi calon yang kotor adalah bermaksud mengangkat calon yang banyak dosanye dengan UMNO.

Tapi pengundi UMNO di Bagan Pinang masih ada masa. Boleh pikio sedalam2nye hinaan Tun Madey tu. Wajarkah kata2 sedemikian dilemparkan kepada pengundi UMNO di Bagan Pinang? Beranikah Najib 1 Malaysia membantah dan membentes kata2 Tun Madey. Seingat teman, Pak Lah lebih berani melawan Tun Madey berbanding Najib 1 Malaysia.

Mudah bebenor Tun Madey melabelkan pengundi UMNO di Bagan Pinang sebagai pengundi yang tak tahu membezakan calon kotor dan calon bersih. Tun Madey menginginkan calon yang bersih bukan untuk keperluan UMNO di Bagan Pinang, kerana di Bagan Pinang letakler sapepun, UMNO gerenti menang. Tapi di tempat lain, di tempat ramai pengundi UMNO ade otak untuk berpikio, calon yang kotor di Bagan Pinang akan menyusahkan UMNO di tempat lain. Lihatler contoh calon UMNO di Permatang Pasir yang bukan sajer melingkupkan UMNO Permatang Pasir tetapi melumpuhkan terus UMNO di sebelah utara.

Tun Madey sedar bahawa bilangan pengundi tegar UMNO semakin berakal dan berotak. Pengundi UMNO hari ini tidak seperti pengundi UMNO pada zaman Tun Madey jadi PM. Dalam diam2 pengundi UMNO mula getik dan malu dengan resam masakini UMNO dan pemimpinnya. Pengundi UMNO udah berani untuk tidak mengundi UMNO. Ini yang dimaksudkan oleh Tun Madey.

Ternyata sikap terus terang dan niat baik Tun Madey untuk UMNO telah dengan sendirinya menghina pengundi UMNO di Bagan Pinang.




1 comment:

  1. calon isa tu mmg sedia ada kesnya .. calon PAS yg akan datang pun akan menambah dosanya di hari penamaan calon hingga ke hari mengundi... nak kata PAS tak serang hal peribadi?? HAKKKK PTUIIIHHHHHH!!!!!!!

    Kemarau satu malaysia ni kalau PAS tak memaki, mengutuk calon lain... nama je nak perjuangkan islam .. tapi mulut BUSUKKK nak mampus!

    ReplyDelete