Sunday, December 4, 2011

Kepade oghang ameno, kome pahamke makne ota dengan pakta ...

PM kite tak abih2 buat lawak dan tak abih2 buat bedaah. Bedaah sane bedaah sini. Lehe ngate PR. Yang dikate itu pulak udah dijawab bekali2 dalam ceghamah, dalam harakah, dalam keadilan, dalam roket, bahkan dalam belog dan pesbuk juge tewite. Tapi iyele oghang ameno mane gheti nak mace media baghu... oghang ameno bukan gheti nak mezekan mane satu ceghite, mane satu pakta. Bagi oghang ameno ceghite itu pakta dan pakta itu ceghite.

Dalam peghimpunan ameno, tetibe oghang ameno (bukan ahli ameno kome) disughuh gune media baghu. Gune media oghang PR untuk taghik sokongan 38 peghatuih pengundi mude. Baghu deme sedo udah lebih satu petige pengundi adalah oghang mude bawah 40 tahun. Baghu deme ngaku yang deme udah ketinggalan zaman.

Bagi teman elok bebenole oghang ameno patuh dan setia pade aghahan PM kite. Lepaih ni oghang ameno bolehle mintak seterimix dan beghukben peri. Juge laptop peri supaye deme boleh bejuang di medan peghang macam belog Peghak Bangkit yang udah tak bangkit2 ..

Tapi teman ghase, aghahan ini akan lebih memudaghatkan ameno. Sebab ape teman kata macam itu? Sebab oghang ameno sebelum deme membiasekan jaghi deme untuk menulih dalam laptop, udah tentule deme akan lagut mace belog2 PR. Daghi situ deme secaghe tak langsung akan paham ape makne dan beze antaghe ceghite dan pakta yang selame ini oghang ameno paka lagho je.

Tapi iyele kan, nama lagi ameno. Kalo bukan ota, bukanle ameno namenye...

No comments:

Post a Comment