Thursday, December 2, 2010

Lantikle Cikgu Ismail Yusop jadi boss PKR di Perak

Konggegheh PKR telah selesei. Yang keluo dan yang tak keluo mengundi udah tahu sape pemenangnye. Tak tahule teman same ade deme udah mesyoghat buat kali petamenye. Haghap2 udah. Kalo belum, kena buat juge dalam minggu ini.

Teman nak belabun hei PKR Peghak je. PKR Peghak sebenonye takle sekuat mane kalo nak dibandingkan dengan PAS dan DAP. Walopun tak kuat, tetap ade kelebihannye. Kelebihan PKR ialah mampu mendampingi ameno. Itupun kalo betui gayenye. Tapi deme pulak melompat ke ameno.

Antaghe sebab PKR lemah di Peghak ialah pengeghusi pehubungannye lemah. Sepanjang yang teman tahu dan paham, semuenye gagei mewujudkan hubungan baik dengan pimpinan PAS dan DAP Peghak. Arwah Cikgu Khalil Shah, abang MB Niza tidak meseghe dengan PAS walopun adiknye MB Niza oghang kuat PAS.

Haji Osman Pasio Salakpun gagei. PAS dan DAP tidak menghomatinye. Begitu juge dengan yang tekini, Mustapa Kamil Ayob yang lebih bewatak bando daghi kampung walopun asei usuinye daghi kampung. Penyudahnye dia kalah kepade oghang yang lebih bemasalah.

Semase Cikgu Maei Bukit Gantang mengetuai PKR Peghak, PKR Peghak lebih betenage. Kengkawan pimpinan PAS dan DAP Peghak kelihatan lebih selese beughusan dengan Cikgu Maei. Tetapi sayang entah di mane silapnye, tetibe jawatannye dilucutkan di tengah jalan untuk membeghi laluan kepade Haji Osman yang seteghuihnye membuke laluan kepade ghampasan kuase ... Selepaih itu hubungan baik PKR dengan PAS dan DAP kembali meghudum.

Pade pendapat teman, PKR Peghak udah takde calon lain selain melantik semule Cikgu Maei mengetuai PKR Peghak. Lagipun Cikgu Maei udah jadi MPT PKR. Lantikle cepat untuk memudahkannye menyambung kembali tugaih yang belum selesei dalam PR Peghak.

Oppsss .. teman mintak mahap keghane menulih dalam keadaan tegese2. Teman nak pegi main saleji ... jumpe lagi minggu depan

7 comments:

  1. uiiii...CHor....
    sejak bile pulak le kuale bersalji ni????? ate mike bio benor chor...... awok PKR Perak ni maleh nak nyembang....yang ade tak bulih ditego...kalo ditego melenting......

    ReplyDelete
  2. aje bebeno mike nyakap....teman org pas, teman dah kenei lame weh ciggu mail....teman pun respek kat dia....ate

    ReplyDelete
  3. saya tak faham bahasa orang perak...susah bebenor nak membaca nya....
    tapi yang herannya tu...kat perak ada turun salji ke?

    ReplyDelete
  4. Salam Yob, kalu dah sonok main saleji tu jgn lupe nok balik! Teman jarang dok Peghak walaupun warge Peghak, tak bape tau politik nya. Tp yg teman tau MB dia Nizar, yg lagi sorang suka pacak2 tiang tu teman tak kenei!

    ReplyDelete